2017. március 18., szombat

Az alma mater büszkeségei – Jáger Kinga

Jáger Kinga Karunk Kaposvári Képzési Központjában tanul orvosi laboratóriumi és képalkotó diagnosztikai analitikusnak. Gyermekkora óta szenvedélye a zene és éneklés, tehetségét már korán felismerték.Életének művészeti ágában a legnagyobb változást a 2016-os év hozta, amikor másodszorra jelentkezett az X-faktor tehetségkutató műsorába. Zenei pályájáról, egyetemi tanulmányairól, jövőbeli terveiről és álmairól beszélgettünk.

Mióta foglalkozol zenével?

Már az óvodában is felfigyeltek arra, hogy mennyire szeretek énekelni, és sokat szerepeltettek a rendezvényeken. Ez az általános iskolában erősödött, és édesapám is elkezdett velem otthon foglalkozni. Az ő zenei és informatikai felkészültségével készítettünk amatőr feldolgozásokat. Általános iskolában Gönczöl György volt az énektanárom, az ő felkészítésével és kíséretében népdaléneklő versenyekre jártam. Első színpadi fellépésem egy nagybajomi falunapi rendezvényen volt 9 éves koromban. A későbbiek során fejlődtek a képességeim, és sok ember segítsége hozzájárult ahhoz, hogy több stílust megismerjek.
Mit jelent neked az éneklés?
Nekem az abszolút kiteljesedést jelenti az éneklés. Ha éneklek, akkor megszűnik minden rossz érzés, ami bennem van, és nagyon kikapcsol. Teljesen más, amikor otthon a négy fal között gyakorlok és az, amikor emberek előtt éneklek színpadon. Mindkettő eltérő módon nyújt számomra feltöltődést. Ha színpadon vagyok, akkor nem magamnak, hanem a közönségnek adok elő, és leírhatatlan érzés azt tapasztalni, hogy örömöt tudok szerezni a hallgatóságnak.
Van olyan ember, akinek az élete, munkássága számodra példaértékű?
Az egész család muzikális, mindenki játszott valamilyen hangszeren, sokan foglalkoztak zenével a rokonságban, amikor 8 évesen elkezdtem arról álmodozni, hogy egyszer majd énekesnő leszek. Mivel javarészt a teljes életemet körülölelte a zene, a saját családomban voltak a példaképeim. Régebben sok Koncz Zsuzsa, Bródy János illetve Zorán dalokat játszottunk együtt, így őket nagyon megkedveltem. Mindemellett igazán szeretem a Ghymes együttest, Sebestyén Mártát, akik a népdalos vonalam erősítik. Persze a nagy amerikai előadók között is rátaláltam a saját kedvenceimre, például Celine Dionra, Beyoncera, Lara Fabianra és Ariana Grandera.
Mi vonzott az X-faktorba?
2012-ben jelentkeztem először az RTL-Klub által szervezett X-Faktor televíziós tehetségkutatóra, ahol Malek Miklós által mentorált lányokból álló 7 fős mezőnybe kerültem, ám az élő show-ba már nem sikerült bejutnom. Akkor úgy gondoltam, hogy többször biztosan nem indulok el. Sajnos az életem nem úgy alakult, és nem hozta azokat az eredményeket, amikben hittem, ezért egy új fejezetet nyitva elindultam újra a versenyen. Négy évvel ezelőtt az adások után rengeteg felkérést kaptam, amiért mindenképp megérte részt venni a műsorban. A tavalyi évadban is sokat tanultam, jobban beleláttam a szórakoztatói ipar működésébe. Most is adódnak lehetőségek, melyekkel igyekszem élni.
Mennyire vagy elégedett a versenyben elért eredményeddel?
A táborban még azokat a dalokat énekelhettem, amiket szerettem volna. Ez az élő adásra megváltozott, ott már erős kompromisszumokat kellett kötnünk. A díva szerepét nem igazán éreztem sajátomnak, nőies vagyok, de nem ebben a formában, és szerintem ezt a közönség is észrevette. A verseny valahol egy taktikai játék is, ezért a negyedik adásban népdalt énekeltem volna, amire már nem kerülhetett sor. A tehetségkutató két hónapja alatt nagyon erősnek kellett lenni mentálisan, hiszen rengeteg feszültség nehezedik a versenyzőkre egy ilyen megmérettetés során. Ennek ellenére úgy éreztem, mindent beleadtam, mindig úgy jöttem le a színpadról, hogy megtettem, amit lehetett. Ebben közrejátszott Tóth Gabi, a mentorom is, aki aktívan részt vett a felkészítésemben és a kiesésem végéig segítőkész maradt.
Hogyan tudod összeegyeztetni az egyetemmel a karrierépítést?
Rengeteget gondolkoztam azon, hogy mivel szeretnék foglalkozni az éneklés mellett, elképzeltem magam állatorvosként, sőt még boncorvosként is. A gimnázium után egy ideig csak énekelni akartam, de a család bíztatására és a saját előrelépésem érdekében jelentkeztem a főiskolára. Jelenleg az X-Faktor miatt passzíváltattam magam, így majd szeptemberben folytatom az iskolát. Nagyon hiszek abban, hogy a kettő együtt működőképes lesz, és mindenképpen azon vagyok és leszek is, hogy befejezzem a tanulmányaimat.
Mik a terveid a jövőre nézve? Énekléssel foglalkoznál inkább vagy a szakmádban dolgoznál?
Szeretném elvégezni a főiskolát, ez egy fix cél, és ennek megvalósításához tartom magam. Alapvető dolognak számít a jogosítvány megszerzése, ami szintén a céljaim között szerepel. Most legfőképpen kihasználom a műsor adta lehetőségeket, és szeretnék az énekléssel foglalkozni, de meglátjuk, mit hoz majd a jövő. Arra is összpontosítok, hogy megtanuljak főzni, az is lehet, hogy szerepelni fogok egy ilyen jellegű műsorban.
Mi a legnagyobb álmod, amit szeretnél megvalósítani?
Annak ellenére, hogy álmodozó típus vagyok, nincsenek nagy álmaim, mert realistának is tartom magam. J Óriási vágyam, hogy azzal foglalkozhassak, amit szeretek, és az éneklés az életem része maradjon. Az, hogy ez milyen formában valósul meg – színházban, zenekarban vagy egyedül –, az teljesen mindegy. Ha ez teljesül, akkor boldog leszek! Illetve van egy titkos álmom: egyszer szeretnék eljutni Tahitire.
Kívánom, hogy vágyaid valóra váljanak, sikereket érj el a zenei életben és legyen elegendő kitartásod tanulmányaid befejezéséhez!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése